poniedziałek, 5 października 2015

Zielone pomidorki koktajlowe w zalewie


W najbliższym tygodniu na blogu pojawi się sporo przepisów na przetwory!
Cieszą się one wielką popularnością na blogu :)
Październik to ostatni czas na ich przygotowanie...
Ci, którzy zaspali - mają ostatnią szansę :)


Kilka dni temu zerwałam z krzaczków ostatnie pomidory - były to całkiem pokaźne zbiory.
Dopiero teraz dostałam zezwolenie ze strony Taty, na przerobienie ich na zimowe przetwory :)
Na piwnicznych półkach dojrzewają jeszcze ostatnie sztuki, a ja zabieram się do pracy.
Na pierwszy rzut idą zielone pomidorki koktajlowe.
Bardzo jestem ciekawa, czy spodoba się Wam przepis :)


Składniki:



2 kg zielonych pomidorków koktajlowych
 3 duże cebule
5-6 ząbków czosnku



Zalewa:



1 i 1/4 szklanki octu
1,5 szklanki cukru
2 łyżki soli
5 szklanek wody
garść ziaren kolorowego pieprzu


Przygotowanie:



Umyte pomidorki nakłuwamy w 3-4 miejscach za pomocą wykałaczki.
Nakłucia zapobiegną pęknięciom pomidorów.
Cebule kroimy w piórka, następnie rozdzielamy ją do wyparzonych słoi.
Każdy słoik wypełniamy przygotowanymi wcześniej pomidorkami.
Obrane ząbki czosnku kroimy w słupki i wkładamy je pomiędzy pomidorki.

Wszystkie składniki na zalewę łączymy ze sobą i zagotowujemy.

Gorącą zalewą zapełniamy słoiki z pomidorami.
Zalewę możemy przecedzić przez sito, tak aby pozbyć się ziaren pieprzu.
Słoiki zakręcamy, następnie pasteryzujemy przez około 15 minut.
Zagotowane słoje odkładamy do wystygnięcia.
Po około 3 tygodniach pomidorki są gotowe do spożycia.




6 komentarzy:

  1. Zielonych tak nie robiłam, tylko te czerwone, pyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. A właśnie się zastanawiałam co zrobić z resztą zbiorów. Dzięki śliczne za przepis wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w obawie przed pierwszymi przymrozkami zebrałam wszystko co się dało :)

      Usuń
  3. Nie robiłam nigdy takich. Świetny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jeśli masz możliwość - to koniecznie wypróbuj przepis :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...