poniedziałek, 5 października 2015

Zielone pomidorki koktajlowe w zalewie


W najbliższym tygodniu na blogu pojawi się sporo przepisów na przetwory!
Cieszą się one wielką popularnością na blogu :)
Październik to ostatni czas na ich przygotowanie...
Ci, którzy zaspali - mają ostatnią szansę :)


Kilka dni temu zerwałam z krzaczków ostatnie pomidory - były to całkiem pokaźne zbiory.
Dopiero teraz dostałam zezwolenie ze strony Taty, na przerobienie ich na zimowe przetwory :)
Na piwnicznych półkach dojrzewają jeszcze ostatnie sztuki, a ja zabieram się do pracy.
Na pierwszy rzut idą zielone pomidorki koktajlowe.
Bardzo jestem ciekawa, czy spodoba się Wam przepis :)


Składniki:



2 kg zielonych pomidorków koktajlowych
 3 duże cebule
5-6 ząbków czosnku



Zalewa:



1 i 1/4 szklanki octu
1,5 szklanki cukru
2 łyżki soli
5 szklanek wody
garść ziaren kolorowego pieprzu


Przygotowanie:



Umyte pomidorki nakłuwamy w 3-4 miejscach za pomocą wykałaczki.
Nakłucia zapobiegną pęknięciom pomidorów.
Cebule kroimy w piórka, następnie rozdzielamy ją do wyparzonych słoi.
Każdy słoik wypełniamy przygotowanymi wcześniej pomidorkami.
Obrane ząbki czosnku kroimy w słupki i wkładamy je pomiędzy pomidorki.

Wszystkie składniki na zalewę łączymy ze sobą i zagotowujemy.

Gorącą zalewą zapełniamy słoiki z pomidorami.
Zalewę możemy przecedzić przez sito, tak aby pozbyć się ziaren pieprzu.
Słoiki zakręcamy, następnie pasteryzujemy przez około 15 minut.
Zagotowane słoje odkładamy do wystygnięcia.
Po około 3 tygodniach pomidorki są gotowe do spożycia.




16 komentarzy:

  1. Zielonych tak nie robiłam, tylko te czerwone, pyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. A właśnie się zastanawiałam co zrobić z resztą zbiorów. Dzięki śliczne za przepis wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w obawie przed pierwszymi przymrozkami zebrałam wszystko co się dało :)

      Usuń
  3. Nie robiłam nigdy takich. Świetny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jeśli masz możliwość - to koniecznie wypróbuj przepis :)

      Usuń
  4. Czy to jest odmiana zielonych pomidorków czy tez są niedojrzałe ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam czy pomidorki zielone to taka odmiana czy są to niedojrzałe pomidorki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są to niedojrzałe pomidorki koktajlowe, z tego co wiem nie ma zielonej odmiany

      Usuń
    2. Jest zielona odmiana "malachitowa szkatułka" lekko się przebarwia na zółtow, ale to jedyny pomidor który znam. Poza tym chciałam napisać że bardzo ciekawy przepis, wykorzystam go. Zebrałam dzisiaj moje niedojrzałe pomidorki bo zaraz zaczęła już swój żer...

      Usuń
  6. Witam, czy popękane pomidorki się nadadzą?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj, temat po czasie, ale robiłam właśnie z Twojego przepisu zielone pomidorki. Teraz nie dawno dopiero otworzyłam słoiczek i rzeczywiście są pyszne. Dziękuję za przepis. Jagoda

    OdpowiedzUsuń
  8. Tez spróbuje Czy musza parę dni poleżeć czy można robić od razu po zerwaniu

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo dobre , zawsze marnowało się tyle pomidorków które nie zdążyły dojrzeć , w tym roku znalazłam ten przepis , wypróbowałam i wyszło super , obdarowała przepisem wszystkie koleżanki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...