sobota, 10 stycznia 2015

Kasza manna na gęsto z owocami


Jest sobota, za oknem wieje silny wiatr i pada deszcz...
Co to za zima?
Kołdra nie wypuszcza mnie z łóżka... Tak to sobie tłumaczę :)
Co by tu zjeść? 
Przeglądam kuchenne szafki i oczywiście nie ma nic, co mogło by mnie zainteresować...
Nagle... Jest! Kasza manna!
W zamrażalniku znalazłam sporą ilość mrożonych jagód.
Jak one się uchowały do tej pory? Nie mam pojęcia :)
Zatem mam całkiem fajny pomysł na śniadanie!
Działam!


Składniki:



0,5 l mleka
5-6 łyżek kaszy manny
1 łyżeczka masła
2 łyżeczki cukru z wanilią lub cukru wanilinowego
150 g mrożonych owoców ( np. jagód )
2 łyżki miodu


Przygotowanie:



3/4 mleka wlewamy do garnka z grubym dnem, dodajemy masło i cukier, całość zagotowujemy.
Jagody wraz z miodem umieszczamy w misce i podgrzewamy w kąpieli wodnej.
Do 1/2 szklanki mleka wsypujemy kaszę manną i dokładnie mieszamy.
Do gotującego się mleko wlewamy kaszę i cały czas mieszając gotujemy kilka minut.
Tak, aż uzyskamy pożądaną konsystencję.
Gorącą kaszę przelewamy do miseczek, następnie polewamy owocowym sosem.
Podajemy na ciepło lub na zimno.







16 komentarzy:

  1. O jaki pyszne śniadanko, przyznam się że takiej kaszy jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie strasznie wieje, z domu się nie chce wychodzić. Tez gdybym mogła to bym dzień przeleżała. Kaszę na gęsto szczególnie z owocami wszyscy lubimy

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasza manna musi być na tyle gęsta, żeby łyżeczka w niej nie opadła :D Czyli ta jest idealna :) Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako dziecko nienawidziłam manny, mama zawsze wbijała żółtka i czasem to się nie rozrobiło zbyt dobrze i były takie frendzle....a fuj. Dziś uwielbiam z owocami lub kokosem. Chyba nawet do kaszki trzeba dorosnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym na jutrzejsze śniadanko,mniam, ale kaszę ugotowałabym na ...wodzie, bez mleka, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i u mnie kasza manna bywa częstym gościem, kocham ją niezmiennie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Taką kaszę jadłam dawno temu. Oj... bardzo dawno. A wiesz Twoja kasza tak apetycznie wygląda i te jagody... mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasza manna to moja trauma z dzieciństwa, natomiast teraz jest obowiązkowa na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że nie tylko ja uważam, że do kaszy trzeba dorosnąć :) Nasze smaki się zmieniają... To dobrze! Popatrzcie ile by nas mogło ominąć :) Takie pyszności... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ulubione śniadanie mojego syna :)) Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaraz po kisielu - najlepszy deser z możliwych :). Chociaż jak byłam mała nie lubiłam kaszy manny. Moja mała kiedyś lubiła, ale teraz się "obraziła" na dania z manną. Przypomniałaś mi, żeby sobie czasem zrobić taki deserek ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. a co robimy z miodem? jest w składzie, a później go nie ma w użyciu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...