sobota, 12 października 2013

Nalewka z pigwy z pomarańczą


Oto kolejna propozycja na nalewkę z pigwy. 
Pomarańcza i miód doskonale współgrają z owocami pigwy.
Na pewno i ta wersja się Wam spodoba...
No i zasmakuje :)



Składniki:


2 kg owoców pigwy
1 pomarańcza
0,5 l miodu
1 l wódki
1 laska wanilii 

Przygotowanie:


Pigwy dokładnie myjemy, kroimy na ćwiartki i wrzucamy do dużego słoja. 
Owoce zalewamy miodem, dodajemy przeciętą wzdłuż laskę wanilii oraz sok i miąższ z całej pomarańczy.
Na koniec owoce zalewamy wódką.
Słoik zakręcamy i odstawiamy w zacienione miejsce na około 7-8 tygodni. 
Co kilka dni potrząsamy intensywnie słojem, tak aby miód połączył się z wódką.
Gotową nalewkę rozlewamy do butelek przez gęstą ścierkę lub gazę.






7 komentarzy:

  1. Pigwa i pomarańcza - wydaje się to ciekawym połączeniem! Przepis podsunę znajomemu, który para się tworzeniem różnych trunków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owoce pigwy są bardzo aromatyczne, do tego pomarańcza... To jedna z moich ulubionych nalewek... Robię już ją od kilku lat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam miód zdobyłem pigwe , jeszcze wanilja ipomarańcza jeszcze dzisiaj wyprubuje ten przepis jest ciekawy napewno warto!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy to ma być pigwa czy pigwowiec?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nalewka jest pyszna, aczkolwiek u mnie okazało się, że 1 litr alkoholu to zbyt mało ponieważ nie zakrywał całości owoców. Zamiast wódki dałam spirytus mimo to nalewka jest delikatna, myślę, że dając wódkę przypominałaby likier, a nie nalewkę. Warto czekać a efekty, polecam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...