środa, 30 października 2013

Śledzie opiekane w zalewie octowej


Śledzie opiekane zazwyczaj robione są u mnie w domu przy okazji świąt lub uroczystości rodzinnych...


 

Składniki:

 

2 kg filetów z zielonego śledzia
4-5 jajek
sól, pieprz
około 0,5 kg bułki tartej
olej- do smażenia

Zalewa:

 

4 litry wody
0,5 szklanki octu 10%
5-6 listków laurowych
8-10 ziaren ziela angielskiego
2 cebule
łyżka soli
łyżka cukru
Vegeta lub maggi
pieprz

Przygotowanie:


Zielone śledzie kroimy na połówki, posypujemy je solą i pieprzem z obu stron.
Śledzie panierujemy w jajku i bułce tartej, następnie smażymy je na rozgrzanym oleju.

Do dużego garnka wlewamy wodę, dodajemy ocet, liście laurowe i ziele angielskie- wszystko zagotowujemy. W międzyczasie obieramy cebule, kroimy je w piórka i wrzucamy do garnka z gotującą się zalewą. Zalewę gotujemy przez około 10-15 minut, tak aby cebula odrobinę zmiękła.
Na koniec zalewę doprawiamy do smaku pozostałymi przyprawami.

Kawałki śledzi ciasno układamy w słojach, zalewamy gorącą zalewą i zakręcamy. Odwracamy do góry dnem- po wystygnięciu wkładamy do lodówki.
Tak naprawdę nie mogę powiedzieć jak długo można je przechowywać- u mnie najdłużej przetrwały w lodówce 1,5 miesiąca.

Jeśli śledzie przygotowujemy na jakąś okazję, możemy ułożyć je w plastikowym pudełku, zalać letnią zalewą i włożyć do lodówki. Śledzie będą gotowe po 3-4 dniach.





12 komentarzy:

  1. Zawsze robiłam po prostu śledzie w jakiejś zalewie, takie opiekane wzbudziły moje zainteresowanie, muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są przepyszne , nie wiem jak długo można je przechowywać u mnie znikają po 2-3 dniach

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie jak sa juz dobre wytrzymuja 2-3 dni gora ..Ty chyba nie lubisz sledzi jak wytrzymuja 1.5 miesiaca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja robię hurtowe ilości :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Musisz miec duza lodowke i nie tylko lodoweczke :P

      Usuń
    3. Masz moze faceboka , powymieniamy sie przepisami ..i sorki za ten wpis z lodoweczka :P

      Usuń
    4. https://www.facebook.com/pages/Domowo-i-ze-smakiem/145940095598260?ref=hl :)

      Usuń
  4. dziewczyny, a robił ktoś te śledzie ze śledzi z zalewy solnej? bo mam takich dużo i nie wiem co z nimi zrobić, zastanawiam się właśnie nad opiekanymi... :) Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śledzi w zalewie solnej nigdy nie robiłam tym sposobem... ale tutaj podaję pyszny przepis na solone śledzie w majonezie http://domowozesmakiem.blogspot.com/2013/12/sledzie-matiasy-w-majonezie.html
      pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Witam, te śledzie to pycholandia🤗 polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...