poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Prażone w kociołku-zapiekane ziemniaki z boczkiem i kiełbasą


Nie pamiętam kiedy ostatnio robiliśmy w domu prażone...
 Żeliwny kociołek przeleżał kilkanaście lat w piwnicy- wystarczyło go dobrze umyć i wygląda prawie jak nowy :)
 Zapach, który wydobywał się z kociołka podczas prażenia skutecznie zwabiał domowników oznajmiając, że niedługo prażone będzie gotowe...




Składniki:


2 kilogramy ziemniaków
70 dag surowego boczku wędzonego
0,5 kilograma kiełbasy
2 duże cebule
1 duży por
sól, pieprz- do smaku
skóra z boczku lub słoniny-do wyścielenia dna kociołka


Przygotowanie:


Ziemniaki obieramy i kroimy w plastry. Z boczku zdejmujemy skórę, następnie kroimy go w kostkę. Skórą z boczku wyścielamy dno kociołka- dzięki temu zawartość się nie przypali. Cebulę obieramy i kroimy w piórka. Por dokładnie myjemy i siekamy w plastry. Kiełbasę również kroimy w plastry. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, doprawiamy solą i pieprzem następnie wrzucamy do kociołka. Na wierzchu możemy ułożyć jeszcze plastry pora. 
Kociołek przykrywamy i zawieszamy nad ogniem na około 2 godziny. 
Podczas pieczenia uważajmy na to, żeby ogień nie był zbyt duży. 
Przed podaniem, zawartość kociołka należy dokładnie wymieszać, gdyż na dnie gromadzą się przyprawy i tłuszcz z boczku i kiełbasy.










9 komentarzy:

  1. Agatko....czy Ty czasem nie jesteś rodem z Jury?
    Ale bym zjadła...i to jeszcze w plenerze. :)
    Miłego dnia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tradycyjnie po Polsku!!! Czasem na patelni kombinuje by uzyskać taki efekt. Jedzenie z kociołka wygląda przepysznie, pozdrawiam. Krychu

    OdpowiedzUsuń
  3. No hej. A ja dopiero od soboty zacząłem przygodę z kociołkiem. Dziś drugi raz i chcę właśnie zrobić "prażone" według twojego przepisu bo bardzo podoba mi się por jako dodatek. Pozdrawiam Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) mam nadzieję, że będzie Ci smakowało :)
      ps. por daje cudowny aromat całej potrawie :) pozdrawiam

      Usuń
  4. W koncu przepis na pieczone ze smakiem z dziecinstwa. Mniam. Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Smalec+boczek+kiebasa nie zdrowe w dodatku mało witamin

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,w naszej rodzinie "pieczone" są bardzo popularne szczególnie w okresie jesiennym.U nas dodajemy jeszcze marchew,a na wierzch kładziemy liście z kapusty i dociskamy darniem.Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Już miałem przyjemność z kosztować tego przepisu na kociołek taki prosty a lepszego jeszcze nie jadłem tle że dodałem marchewki pieczarek i zamiast pieprzu, soli dałem przyprawę do ziemniaków w sobotę jadę wędzić i rzecz jasna kociołek z tego przepisu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...