niedziela, 4 sierpnia 2013

Pstrąg z grilla


W ten weekend grillowaniu nie było końca... A to za sprawą prezentu w postaci kratek do grillowania ryb :)
Prezent trafiony, a ile uciechy z niego było :) Podczas kupowania pstrąga też mi się poszczęściło...
Świeża dostawa, a towar wydany wręcz spod lady :) 
Dlatego z wielkim zapałem zabrałam się za przygotowania...



Składniki:


Pstrąg patroszony ( polecam wybierać większe sztuki )
2 cytryny
koperek
3-4 łyżki masła
2 ząbki czosnku
sól, pieprz - do smaku

Przygotowanie:


Pstrągi dokładnie myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem.
 Środek pstrąga przyprawiamy solą i pieprzem, następnie do wnętrza ryby wkładamy świeży koperek i plasterki cytryny.
Z wierzchu smarujemy go masłem z przetartym czosnkiem.
Tak przygotowane ryby układamy w kratkach do grillowania i kładziemy na ruszt.
Grillujemy go nie dłużej niż pół godziny - po 15 minut z każdej strony ( wszystko zależy od tego jak wysoko umieszczony jest ruszt ).
Ryba z zewnątrz powinna być lekko zarumieniona, natomiast w środku soczysta.
Pstrąga możemy skropić sokiem z cytryny.






Do pstrąga podałam surówkę z kiszonej kapusty, oraz gotowaną kukurydzę z odrobiną masła.
W planach były także ziemniaki pieczone w foli - niestety chwila nieuwagi spowodowała, że za bardzo się spiekły.

Surówka z kiszonej kapusty:


Pół kilograma kiszonej kapusty
1 duża marchew
pęczek zielonej cebulki
2-3 łyżki oliwy
pieprz, sól - do smaku

Marchew dokładnie myjemy, obieramy i przecieramy na dużych oczkach tarki.
Zieloną cebulkę siekamy i łączymy ją z kapustą i marchewką. 
Całość doprawiamy solą i pieprzem, polewamy odrobiną oliwy i dokładnie mieszamy.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...