wtorek, 27 stycznia 2015

Omlet francuski z dodatkami


Obudziło mnie burczenie w brzuchu...
Macie też tak czasami :) ?
Ja zdecydowanie zaliczam się do tych osób, które pierwsze śniadanie jedzą grubo po 9...
Dziś wyjątkowo mój żołądek domagał się solidnego śniadania!
Pomyślałam - OMLET!
To jest to :) Pomknęłam szybciutko do kuchni...
W lodówce znalazłam szczypiorek, kilka plastrów szynki, pieczarki, no i jajka!
Omlet lekki, puszysty... Zachwyci każdego głodomora :)

 

Składniki:



Ciasto:




3 jajka
sól, pieprz
2-3 łyżki mleka
1 łyżeczka masła


Farsz:



2-3 pieczarki
3-4 plastry szynki
szczypiorek
1/2 małej cebuli
masło

Przygotowanie:



Umyte pieczarki kroimy w plastry.
Cebulkę szatkujemy w drobną kostkę, to samo robimy z szynką.
Patelnię nagrzewamy z odrobiną masła, dodajemy pokrojoną cebulkę i szynkę.
Kiedy cebulka się zarumieni, na patelnię wrzucamy pieczarki.
Zawartość patelni dusimy pod przykryciem na małym ogniu przez kilka minut.
Całość doprawiamy do smaku, solą, pieprzem i majerankiem.

Jajka wybijamy i oddzielamy żółtka od białek.
Żółtka ucieramy, następnie w osobnej misce na sztywno ubijamy białka.
Ubitą pianę powoli łączymy z żółtkami, dodajemy odrobinę mleka, doprawiamy solą i pieprzem.
Na patelni roztapiamy łyżeczkę masła.
( Ja używam patelni do smażenia naleśników - ma gładką nieprzywierającą powierzchnię )
Ciasto wylewamy na rozgrzaną patelnię i smażymy przez kilkanaście sekund bez mieszania.
Następnie ściętą masę jajeczną należy delikatnie przesuwać za pomocą łopatki...
( zaczynając od brzegów patelni - kierując się ku środkowi )
Na lekko pofalowany, puszysty i prawie całkowicie ścięty omlet rozrzucamy poszatkowany szczypior.
Na środku układamy wcześniej przygotowany farsz.
Omlet składamy bokami do środka i delikatnie zsuwamy z patelni na talerz.





24 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smacznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne śniadanko. Wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności :) Takie śniadanka to ja bym mogła jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiłam omlety za to, że mogę je przygotować bardzo szybko :)
      Gotowanie jajek zajmuje mi więcej czasu...

      Usuń
  4. Kocham omlety w każdej postaci, Twój wygląda pięknie, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafiłaś idealnie z tym postem ostatnio na śniadania tylko omlet na słodko, na słono, ale takiego jeszcze nie jadłam jutro biegnę do sklepu po pieczarki i będzie na obiad jak znalazł:):):)

    Dziękuję za odwiedziny na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Looks great!!
    Kisses from Barcelona!
    xx
    Mónica
    MES VOYAGES À PARIS

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bosko! Omlet to ostatnio moja ulubiona opcja śniadaniowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo apetycznie! Lubię takie omlety!

    PS. Chciałabym Serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w moim czekoladowym konkursie! Więcej szczególów na moim blogu !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za zaproszenie :) Uwielbiam czekoladę, dlatego chętnie wymyślę coś ciekawego :)

      Usuń
  9. No a co z mlekiem? Piszesz, że dodajesz mleko, a w przepisie nie pisze kiedy i do czego. Proszę o informację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przepraszam - umknęło mi to... Mleko zazwyczaj dodaję do ubitej gotowej masy... Czasami wlewam do żółtek.

      Usuń
    2. Dziekuje za odpowiedzi :-) Planuje go jutro zrobic na sniadanie. Pozdrawiam :-)

      Usuń
    3. To ja dziękuję za zwrócenie uwagi :)
      Z tym mlekiem jest prosta zasada - nie więcej jak jedna łyżka mleka na 1 jajko :) w przeciwnym razie omlet szybko upadnie, albo będzie miał problem z wyrośnięciem...
      Pozdrawiam i trzymam kciuki :)

      Usuń
    4. Zrobiłam! :) Był naprawdę pyszny i wyjątkowo puszysty :)
      Zapraszam!
      http://niby-nic.blogspot.com/2015/02/francuski-omlet.html

      Usuń
  10. I czy jest to przepis na 2 porcje czy tylko jedną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest na jeden baaardzo puszysty omlet o średnicy dużego talerza :)

      Usuń
  11. Wygląda pysznie, na sam widok zrobiłam się głodna, jutro zrobię sobie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Omlety <3 coś pysznego - a Twój wygląda bardzo apetycznie! I pomyśleć, że tak niewiele potrzeba do uzyskania perfekcyjnego efektu :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Klapniety Angielski? A juz myslalam ze znalazlam idealny Francuzki omlet.... wiedzialam ze zdjecie jest zbyt piekne by to bylo prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...