środa, 7 maja 2014

Tort truskawkowo-bananowy


Sezon na truskawki jeszcze przed nami, ale kto z nas nie skusił się na zakup sprowadzanych tych zza granicy :)
Ja nie mogłam się powstrzymać i zaryzykowałam ;)
Trafiłam na wyjątkowo ładne i słodkie.



Składniki:

 

Biszkopt:


Biszkopt upiekłam w tortownicy o średnicy 26 cm.
Przepis jest bardzo prosty- tyle ile użyjemy jajek, tyle samo dodajemy łyżek pozostałych produktów.

5 jajek
5 łyżek mąki pszennej
5 łyżek cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krem i dodatki:

500 g serka Mascarpone
250 ml śmietany kremówki 30%
500 g truskawek
4-5 bananów
2 galaretki o smaku truskawkowym

Przygotowanie:

 

Żółtka starannie oddzielamy od białek.
Białka jajek ubijamy za pomocą miksera na sztywną pianę.
Następnie do ubitych białek na przemian dodajemy jedną łyżkę cukru i jedno żółtko, 
nie przerywając miksowania. 
Kiedy uzyskamy puszystą masę, wyłączamy mikser.
Do masy stopniowo dodajemy wymieszaną mąkę z proszkiem do pieczenia.
Wszystko delikatnie mieszamy i przelewamy na blachę.
Blachę wkładamy do rozgrzanego piekarnika do 180C - funkcja termoobieg.
Biszkopt pieczemy około 20-25 minut, do momentu kiedy lekko się zarumieni.
Upieczony biszkopt wyjmujemy z piekarnika i pozostawiamy do wystygnięcia.

W międzyczasie ubijamy śmietanę kremówkę.
Do ubitej kremówki stopniowo dodajemy serek mascarpone-wszystko dokładnie mieszamy.
Gotowy krem odstawiamy do lodówki.
Galaretkę przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu.
Ja dodaję odrobinę mniej wody, tak aby galaretka szybciej zaczęła tężeć.
Umyte truskawki oczyszczamy z szypułek i przecinamy na połówki, natomiast banany kroimy w plastry.

Wystudzony biszkopt przecinamy na pół ( przy pomocy ostrego noża lub mocnej nitki )
Pierwszą część biszkoptu smarujemy kremem następnie układamy na nim plastry bananów.
Banany przykrywamy drugą częścią biszkoptu i ponownie smarujemy kremem.
Połówki truskawek układamy na kremie i pokrywamy tężejącą galaretką.
Tort wkładamy do lodówki i pozostawiamy w niej na całą noc.










3 komentarze:

  1. Ależ tort :) Piękny i kuszący. Mogłabym zjeść teraz taki kawałek do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się wspaniale!
    Poproszę kawałek! Albo nie. Dwa kawałki!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Truskawka i banan =epickie polaczenie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...