piątek, 24 lipca 2015

Rolada biszkoptowa z musem z czerwonej porzeczki


Znakomity deser na letnie upały!
Długo wyczekiwane owoce porzeczki, zaczerwieniły się na krzakach,
dlatego trudno mi było się powstrzymać przed ich zjadaniem.
 No tak już mam :) jestem ogromnym żarłokiem :)
Całe szczęście porzeczek było na tyle dużo, że mogłam jeszcze przygotować z nich dżem i mus...
No i oczywiście pyszne ciasto!
Rolada biszkoptowa to jedna z moich ulubionych propozycji na letnie wypieki...
Zwłaszcza, że owoców sezonowych przybywa :)


Składniki:



Biszkopt:



6 jajek
6 łyżek cukru
6 łyżek mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

300 ml śmietany kremówki
cukier puder
2 łyżeczki żelatyny

300-400 g czerwonych porzeczek 
4-5 łyżek cukru



Przygotowanie:



Porzeczki delikatnie myjemy pod bieżącą wodą, obieramy z szypułek i wrzucamy do garnka.
Porzeczki zasypujemy cukrem i podgrzewamy na małym ogniu.
Zawartość garnka należy odparować z nadmiaru soku.
Gotową masę studzimy, następnie rozdrabniamy za pomocą blendera.

Piekarnik ustawiamy na 175C ( funkcja termoobieg ).

Żółtka jajek oddzielamy od białek.
Białka ubijamy za pomocą miksera na sztywną pianę.
Do ubitych białek stopniowo dodajemy żółtka na przemian z cukrem - nie przestając miksować.
Kiedy masa będzie delikatna i puszysta dodajemy do niej przesianą przez sito mąkę z proszkiem do pieczenia.
Całość powoli i dokładnie mieszamy, tak aby nie pozostały grudki w cieście.
Gotową masę wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Blachę wkładamy do nagrzanego piekarnika.
Biszkopt pieczemy przez około 20 minut.

Gorący biszkopt przekładamy na czystą ściereczkę i zwijamy w roladę.
Roladę pozostawiamy do wystygnięcia.

Kremówkę ubijamy z dodatkiem cukru pudru.
Żelatynę przygotowujemy wg przepisu z opakowania.
Przestudzoną żelatynę mieszamy z kremówką i kilkoma łyżkami musu z czerwonej porzeczki,
następnie całość odstawiamy na kilka minut do lodówki.
Tężejącą kremówkę wykładamy na biszkopt.
Całość polewamy musem porzeczkowym i ponownie zwijamy w roladę.
Biszkopt możemy ponownie zawinąć w ściereczkę.
Pakunek wkładamy na kilka godzin do lodówki.

Przed podaniem ciasto posypujemy cukrem pudrem i dekorujemy owocami.









18 komentarzy:

  1. Porzeczki wprost kocham, więc z chęcią sięgam po kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka rolada chodzi mi po głowie. Ale myślałam o malinach. A Ty zrobiłaś z porzeczek. Umm, mniam. Jakie piękne okazy. Takie dorodne. Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo się zastanawiałam co zrobić z porzeczek i padło na roladę :)

      Usuń
  3. Mam ostatnio fazę na porzeczki, więc przepis niezmiernie mnie zainteresował. Ja co prawda jadłam ostatnio torcik czekoladowy z porzeczkami, ale rolada brzmi jak idealny niedzielny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ahhh..taki kawałeczek po dobrym obiadku,,,tak mi się marzy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam ciasto zporzeczkami ;0 robiłam przetwory i specjalnie na ciasto zostawiłam owoców

    OdpowiedzUsuń
  6. Puszysta i przepyszna ta rolada. A mus musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy pomysł, porzeczkę uwielbiam :) Chyba masz literówkę w tytule posta, powinno tam być z musem, jak się nie mylę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. no nie dziwię się, ja to bym zjadła wszystko, nie tylko "m" ;D

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, uwielbiam takie rolady:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...