czwartek, 18 lipca 2013

Domowy kisiel z malin i borówek


Domowy kisiel robiłam bardzo dawno temu... To był raczej eksperyment, który całkiem dobrze się powiódł. Wraz z siostrami zrobiłyśmy wtedy kisiel jabłkowy z książki kucharskiej naszej mamy. Dziś ponownie skorzystałam z tej samej książki... 
No i nie zawiodłam się...



Składniki:

250 g malin
250 g borówek amerykańskich
1 l wody
4-5 łyżek mąki ziemniaczanej 
5 łyżek cukru
sok z połowy cytryny

Przygotowanie:

Owoce dokładnie myjemy i suszymy. W garnku zagotowujemy 3/4 l wody z 5 łyżkami cukru. 
Następnie dodajemy owoce i ponownie zagotowujemy. 
W tym czasie, w osobnym garnuszku, mieszamy pozostałą 1/4 l zimnej wody z mąką ziemniaczaną. 
Do garnka z owocami powoli wlewamy rozprowadzoną z wodą mąkę, cały czas mieszamy. 
Kisiel gotujemy jeszcze przez kilka minut.
Na koniec dodajemy sok z połowy cytryny. Kisiel możemy podać na ciepło lub na zimno.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...