środa, 10 lipca 2013

Nalewka agrestowa z miodem


Nadszedł czas aby uzupełnić braki w naszych barkach lub na półkach piwnic.
Agrest wykorzystujemy głównie do robienia ciast lub kompotów na zimę, ale tego lata skusiłam się na zrobienie domowej nalewki. 


Specjalistą od nalewek jest moja mama, dlatego chętnie korzystam z rad, których mi udziela.
Dziś późnym popołudniem zerwałyśmy agrest i w niedługim czasie mogłam odstawić słoik w zacienione miejsce. Teraz pozostaje mi tylko czekać...


Składniki:

 

1 kg agrestu
1 l wódki 
0,5 l miodu
2 laski wanilii 
5-6 plastrów imbiru

Przygotowanie:

 

Z agrestu usuwamy szypułki, owoce dokładnie myjemy i wkładamy do słoja.
Agrest lekko zgniatamy. 
Do środka wkładamy laski wanilii oraz plastry imbiru.
 Całość zalewamy wódką i odstawiamy na 3-4 tygodnie w zacienione miejsce.
Następnie zlewamy powstałą nalewkę.
Pozostałe owoce zalewamy miodem i odstawiamy na kolejne 2 tygodnie.
Po tym czasie musimy przelać powstały nektar agrestowy i wymieszać go z nalewką.
Całość mieszamy, rozlewamy do butelek i odstawiamy na 3 tygodnie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...