środa, 17 lipca 2013

Zakwas na barszcz


Przepisów na domowy zakwas z buraków jest bardzo dużo.
Ja podam ten który robiłam już wielokrotnie, i za każdym razem się sprawdził.



Składniki:

1 kg buraków
2 l przegotowanej wody
! kromka żytniego chleba
3-4 ząbki czosnku
2 listki laurowe
3-4 ziarna ziela angielskiego

Przygotowanie:

Buraki dokładnie myjemy, obieramy i kroimy w plastry. Wkładamy do kamiennego garnka lub słoja. Dodajemy ząbki czosnku ( mogą być przekrojone na pół ), liście laurowe oraz ziele angielskie.
Całość zalewamy przegotowaną letnią wodą, tak by buraki były w niej zanurzone. Na wierzch kładziemy kawałki chleba żytniego. Całość przykrywamy gazą lub ściereczką.
Słoik odstawiamy w ciepłe miejsce na 4-5 dni.
Jeśli obawiamy się tego, że na chlebie może pojawić się pleśń możemy zrobić taki zakwas bez niego. Będziemy musieli poczekać 2-3 dni dłużej na ukiszenie.

Ukiszony barszcz możemy zlać do butelki i przechowywać przez jakiś czas w lodówce. 






1 komentarz:

  1. Hej :-D
    Wczoraj zrobiłem, nie dałem chleba, mam nadzieję, że na wigilię będzie ok

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...