wtorek, 28 stycznia 2014

Gorąca czekolada


Taki napój to jeden z wielu sposobów na rozgrzanie, w taki zimowy wieczór jak dzisiaj :)
Kto z Nas nie lubi czekolady? Ja mogę się nią zajadać cały czas :) 
Moja ulubiona to kawowo- biała :)



Składniki:


Porcja dla 3 osób


500 ml mleka
100 g gorzkiej czekolady
100 g czekolady mlecznej
2 laski kory cynamonu
2 gwiazdki anyżu

Do dekoracji:


100 ml śmietany kremówki 30% + 1 łyżeczka cukru pudru 
gorzkie kakao lub cynamon mielony- do posypania z wierzchu 

Przygotowanie:


Mleko wlewamy do garnka z grubym dnem. 
Dodajemy połamaną na mniejsze kawałki czekoladę, korę cynamonu oraz gwiazdki anyżu.
Całość gotujemy na bardzo małym ogniu, mieszając od czasu do czasu- tak aby nasza czekolada się rozpuściła. 
Kiedy czekolada połączy się z mlekiem i zamieni w jednolitą masę, możemy przelewać ją do kubków.
Gorącą czekoladę podajemy z bitą śmietaną.
 Z wierzchu posypujemy kakao lub cynamonem.





6 komentarzy:

  1. mmm, Agatko, to ja się wpraszam do Ciebie na taki wspaniały napój :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przez Ciebie zmuszona jestem iść w ten mróz i śniegi po czekoladę do sklepu... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha :D mam nadzieję, że sklep masz niedaleko ;)

      Usuń
  3. A JA Z ODROBINĄ CHILI ! REWELACJA ! SPRAWDZONE!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...