niedziela, 3 sierpnia 2014

Udka z kurczaka z nutą mięty

 
Można powiedzieć, że dzisiejszy obiad był dla leniuchów...
Pogoda zachęcała do tego, żeby trzymać się z daleka od garnków.
Dlatego cały obiad trafił do piekarnika, a Ja mogłam w tym czasie posiedzieć na słoneczku :)



Składniki:



Udka z kurczaka 
2-3 jabłka ( kwaskowate np. Papierówki )
kilka gałązek świeżej mięty
 sok z połowy cytryny 
olej ziołowy
sól, pieprz

Dodatkowo:



Ziemniaki
2 małe cebule
 Gałązka rozmarynu
 kilka liści bazylii
olej ziołowy
sól


Przygotowanie:



Piekarnik ustawiamy na 175C funkcja termoobieg.

 Udka z kurczaka nacieramy solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Na dnie naczynia do zapiekania układamy plastry jabłek i kilka gałązek mięty.
Udka układamy na plastrach jabłek i smarujemy je odrobiną oleju ziołowego.
Całość skrapiamy sokiem z cytryny.

Obrane ziemniaki kroimy w ćwiartki i układamy w foremkach do zapiekania.
W foremkach umieszczamy po gałązce rozmarynu.
Ziemniaki posypujemy poszatkowanymi liśćmi bazylii.
Z wierzchu polewamy odrobiną oleju.
Na koniec ziemniaki posypujemy solą.

Udka z kurczaka oraz ziemniaki wkładamy do rozgrzanego piekarnika.
Przez pierwszą godzinę pieczenia należy przykryć wszystko folią aluminiową, tak aby nie przypalić składników.
Po godzinie zdejmujemy folię. 
Od tego czasu musimy kontrolować zawartość piekarnika, tak aby niczego nie przypalić.
Ja zapiekałam całość jeszcze około 40 minut ( po 20 z każdej strony ).

W tak upalny dzień jak dziś jako dodatek świetnie sprawdziła się mizeria.




2 komentarze:

  1. Obiad dla leniwych :) Fajnie ja dodałabym, że obiad dla łasuchów, bo pyszny. Na takie udka pieczone w piekarniku nie trzeba nikogo specjalnie namawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rwelacyjne dajnie. A ziemniaki z rozmarynem jak dla mnie pachną wakacjami :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...