niedziela, 1 lutego 2015

Pączki z ziemniakami


Tłusty czwartek zbliża się wielkimi krokami...
A ja mam dla Was wspaniały przepis na pączki!
Pączki z ziemniakami!
Wyjątkowo delikatne ciasto...
Mogę zagwarantować, że znikną wszystkie :)


Składniki:



0,5 kg ziemniaków
0,5 kg mąki pszennej + mąka do podsypywania
3 jajka
125 g margaryny do wypieków
50 g świeżych drożdży
1,5 łyżki cukru

smalec do smażenia

marmolada różana, cukier puder


Przygotowanie:



Obrane ziemniaki wkładamy do garnka, zalewamy wodą i zagotowujemy.
Ugotowane, gorące ziemniaki przegniatamy przez praskę.
 Ziemniaki łączymy z drożdżami, cukrem, jajkami i margaryną - wszystko dokładnie mieszamy.
Do ziemniaczanej masy stopniowo dodajemy mąkę.
Ciasto dokładnie wyrabiamy, odkładamy do miski, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto ponownie wyrabiamy, następnie rozwałkowujemy na grubość około 2 cm.
Z ciasta, za pomocą szklanki, wykrawamy kółka.
 Surowe pączki układamy na desce i ponownie pozostawiamy do wyrośnięcia.

W rondlu topimy smalec.
Wyrośnięte pączki wrzucamy na gorący tłuszcz i smażymy z obu stron na złoty kolor.
Gotowe pączki wykładamy na papierowy ręcznik, tak żeby ociekły z nadmiaru tłuszczu.
Lekko przestudzone pączki nadziewamy różaną marmoladą.
Z wierzchu pączki posypujemy cukrem pudrem.

Z podanych składników wyszło około 30 pączków.







30 komentarzy:

  1. Znam znam zajadam się nimi bez umiaru, moja babcia je robi :) pyszne są i wogle nie czuć że dodatek ziemniaków jest tylko bardziej syte są niz te tradycyjne

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis ! Ciasta z ziemniakami mają zazwyczaj to do siebie, że długo pozostają świeże. A, że ja lubię zostawiać sobie coś na drugi dzień, aby wszamać to w pracy, zachowanie świeżości jest na mojej liście priorytetów kulinarnych. Dlatego przepis już wylądował w moim zeszyciku ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało mi się przechować 2 sztuki na drugi dzień ;) dzięki temu mogę potwierdzić, że pączki pozostają świeże :)

      Usuń
  3. Wiem, że takie pączki smakują wyśmienicie, bo jadłam. Sama jednak nie robiłam. Koniecznie muszę zrobić, bo kuszą swoim wyglądem a przecież do Tłustego Czwartku już niewiele czasu zostało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coraz częściej natykam się ostatnio na ten przepis, ale nadal nie mogę przekonać się do połączenia pączka z ziemniakiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak pomyślałam, kiedy dostałam ten przepis... Ale pączki tak bardzo mi zachwalano, że postanowiłam zaryzykować :) Ziemniaki są niewyczuwalne w pączkach :)

      Usuń
  5. pączki z ziemniakami? nigdy takich nie jadła, będe musiała skorzystać z przepisu bo wyglądają bardzo apetycznie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te pączki to dla mnie bardzo miłe zaskoczenie :) Były przepyszne!

      Usuń
  6. Muszę koniecznie spróbować je zrobić - wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. robię podobne, uwielbiam drożdżowe z ziemniakami!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłam takie u sąsiadki, rzeczywiście pycha! I gdybym nie wiedziała to w życiu bym nie zgadła że są z ziemniaków

    OdpowiedzUsuń
  9. ja też jadłam takie i potwierdzam, są pyszne ! Agatko, zdjęcia poezja !

    OdpowiedzUsuń
  10. Mega apetycznie wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  11. tyle o nich słyszałam, że chyba czas najwyższy spróbować usmażyć;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie muszę je wypróbować, już od dawna za mną chodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Smakowicie wyglądają, a już za 2 tygodnie Tłusty Czwartek :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi się wydaje, że do tego czasu pęknę od tych słodkości ;)

      Usuń
  14. Robiłam w tamtym roku na Tłusty Czwartek są po prostu pyszne. Mniam...

    OdpowiedzUsuń
  15. Im absolut in love wtih the coffeemug - this is so sweet!
    Want to follow each other on GFC & bloglovin etc?
    Let me know!

    Greets from the EDELFABRIK
    Chrissie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I follow back and wish you a perfect evening!
      Greets Chrissie

      Usuń
  16. Bardzo ciekawy przepis, a pączki wyglądają super apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jadłam je już kilka razy. Są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli kiedykolwiek jadłam takie to.. nie wiedziałam, że są z ziemniakami :P nie znałam takiego przepisu (ale może Mama...??). Chętnie bym spróbowała! Bo ja Pyrcia co z ziemniakami to pod każdą postacią ;) a tu na dodatek PĄCZKI!!! :) mmmm porywam choć jednego!! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym się nigdy nie zorientowała, że w tych pączkach są ziemniaki... Gdyby nie to, że sama je robiłam :)

      Usuń
  19. Cudne pączusie! Już dawno miałam takie upiec i coś czuję, że niedługo to w końcu nastąpi! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądają pięknie! Jadłam kiedyś takie u sąsiadki i aż wstyd mi było bo nie mogłam się od nich oderwać, nawet nie wiem ile ich pochłonęłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale Ci się nie dziwię, że nie mogłaś się oderwać :) sama nie mogłam się im oprzeć...

      Usuń
  21. Dzisiaj smażyłam te pączki , co prawda wg innego przepisu, ale bardzo zbliżonego , przyznaję, sa naprawdę pyszne, delikatne i długo świeże .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...