środa, 18 września 2013

Ocet z jabłek


Ocet jabłkowy to kolejne wyzwanie, na które zostałam namówiona :)
Jego wykonanie jest nadzwyczaj proste i nie wymaga od nas dużo wysiłku. 




Składniki:


2 kilogramy jabłek ( najlepiej kwaśnych )
6-7 łyżek miodu naturalnego
Około 1,5 litra przegotowanej, letniej wody


Przygotowanie:


Jabłka dokładnie myjemy, usuwamy ogonki i kroimy w plastry. Pokrojone jabłka wraz z nasionami wrzucamy do dużego słoja i zalewamy przegotowaną, letnią wodą z dodatkiem miodu.
Woda powinna zakrywać plastry jabłek.
Słoik przykrywamy gęstą ścierką, obwiązujemy ciasno i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 4 tygodnie.
Co jakiś czas zawartość słoja mieszamy drewnianą łyżką. Kiedy fermentacja dobiegnie końca- zawartość słoja przestanie się pienić, gotowy ocet zlewamy przez gazę do butelek.
Gotowe butelki z octem odstawiamy w chłodne miejsce- ocet nie psuje się, ponieważ sam w sobie jest konserwantem.
Do butelek z octem możemy włożyć gałązki ziół- ja dodałam rozmaryn.


Uwagi:


Do wytworzenia octu, dobrze jest użyć jabłek nie polewanych chemią. 
Jeśli po rozlaniu do butelek, ocet nadal fermentuje, oznacza to, że został on za wcześnie zlany.
Jeśli podczas fermentacji pojawi się pleśń, zawartość słoja należy wylać.










1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...