sobota, 21 września 2013

Pikantny gulasz wołowy z papryką


Dawno nie udało mi się ugotować tak pysznego gulaszu. 
To był bardzo pracowity dzień, ale jestem wyjątkowo dumna z efektów mojej pracy :)




Składniki:


1 kilogram mięsa wołowego
3 papryki ( różne kolory )
2 ostre papryki
2 liście laurowe
ziele angielskie
sól, pieprz
ostra papryka mielona
3 łyżki margaryny mlecznej
4 łyżki oliwy
5-6 łyżek śmietanki 18%
kasza gryczana lub jęczmienna

Przygotowanie:


Mięso dokładnie myjemy i kroimy w kostkę. Następnie posypujemy je mieloną papryką, solą i pieprzem. Mięso wrzucamy na rozgrzany tłuszcz i obsmażamy z każdej strony.
Kiedy się zarumieni, zalewamy je wodą, dodajemy liście laurowe oraz ziele angielskie.
Następnie całość dusimy pod przykryciem do miękkości. Paprykę myjemy i oczyszczamy z pestek. Ostre papryki kroimy w drobną kostkę i przesmażamy z odrobiną oliwy na patelni. Stopniowo dodajemy je do gulaszu.
W międzyczasie do gulaszu wlewamy śmietankę. Na koniec dodajemy pozostałe papryki pokrojone w paski ( możemy je także przesmażyć na patelni ). Jeśli chcemy, możemy zagęścić gulasz odrobiną mąki zmieszanej z wodą.
Gulasz podajemy z kaszą gryczaną lub jęczmienną. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...