wtorek, 24 września 2013

Krupnik


Co tu dużo mówić... Tej zupy nie trzeba zachwalać... Albo się lubi krupnik, albo nie.
Ja uwielbiam zupy i widać to po ilości zamieszczonych postów na blogu.
Większości zup nauczyła mnie gotować Mama.
Ona jest mistrzynią w gotowaniu- a Ja staram się Ją w tym prześcignąć...



Składniki:


0,8 kg łopatki wieprzowej
150 g kaszy jęczmiennej
6 średnich ziemniaków
1 duża marchew
1 pietruszka
1/4 selera
1/2 pora ( korzeń )
ziele angielskie
2 liście laurowe
koperek
sól, pieprz
100 ml śmietanki 18%
3 litry wody

Przygotowanie:


Mięso dokładnie myjemy i kroimy w kostkę. Wkładamy je do garnka, dodajemy liście laurowe i ziele angielskie. Całość zalewamy wodą i gotujemy na średnim ogniu do momentu, aż mięso stanie się półmiękkie. W międzyczasie warzywa myjemy, obieramy i trzemy na dużych oczkach tarki. Ziemniaki kroimy w drobną kostkę, a kaszę kilkakrotnie płuczemy w zimnej wodzie. Wszystkie składniki wrzucamy do garnka i gotujemy do miękkości. Kasza idealnie zagęści naszą zupę. Na koniec wlewamy śmietankę, dodajemy koperek i doprawiamy zupę solą i pieprzem.







6 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...