poniedziałek, 9 września 2013

Wątróbka wieprzowa z cebulką


Wątróbkę uwielbiam podaną na wszystkie możliwe sposoby...
Ten który przedstawiam jest chyba najprostszy i najszybszy w wykonaniu.





Składniki:


0,5 kilograma wątróbki wieprzowej
1 cebula
0,5 szklanki mąki
3-4 łyżki margaryny mlecznej
sól, pieprz


Przygotowanie:


Wątróbkę dokładnie myjemy, kroimy w paski, następnie obtaczamy ją w mące. Wątróbkę kładziemy na rozgrzany tłuszcz i smażymy z obu stron. Do usmażonej wątróbki dodajemy pokrojoną w piórka cebulę. Całość przykrywamy pokrywką i dusimy około 10 minut na małym ogniu, tak aby cebula zmiękła i nabrała koloru.
Tuż przed podaniem, całość doprawiamy solą i pieprzem.
Wątróbkę możemy podać tradycyjnie z ziemniakami, lub z dodatkiem ryżu.








7 komentarzy:

  1. O coś dla mojego męża...on ją może jeść codziennie.
    Agatko...zobaczysz i u Ciebie licznik wybije okrągłą liczbę..ani się nie obejrzysz.
    Czego Ci życzę z całego serca. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Nie sprawdzałem przepisu lecz wydaje się mi, że smażyć wątrobę 10 min nawet w cebuli jest zbyt długo.
    Wg . mnie wyjdzie twarda i niesmaczna, co innego gulasz.
    Może się mylę !!!
    ryś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowując w ten sposób wątróbkę nie zdarzyło mi się, żeby wyszła twarda... Zawsze duszę ją pod przykryciem na mniejszym ogniu i wychodzi bardzo smaczna :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Moja wątróbka jest najszybsza w przygotowaniu. Wątróbkę w kostkę pokroić i do gara. Do tego cebulę w kosteczkę, ziele angielskie, liście laurowe, pieprz i rosołek albo dwa. Według potrzeby "zasolenia". 10 - 15 minut gotować i ... klękajcie narody. Smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam .. pyszna, miękka, cudowna.... nigdy wczesniej nie dusilam myśląc, ze bedzie jak podeszwa.. a tu takie zaskoczenie. pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...