poniedziałek, 16 września 2013

Zupa czosnkowa ( Cesnaková Polievka )


Zupa czosnkowa- a dla mnie to i tak już zawsze będzie ostravska zupa.
Ponad rok temu spróbowałam tej zupy właśnie w Ostravie. 
Pamiętam jej zapach i smak- była przepyszna...
Dzisiaj kolejny raz zmierzyłam się z przepisem na zupę czosnkową i muszę przyznać, że wyszła bardzo smaczna :)



Składniki:


 2 litry bulionu mięsnego
3-4 główki czosnku ( zależy od ich wielkości )
3 jajka
0,5 kilograma ziemniaków
20 dag szynki
tarty żółty ser- do posypania
majeranek
sól, pieprz


Grzanki:

4 kromki czerstwego chleba
3 ząbki czosnku
4 łyżki masła


Przygotowanie:


Ziemniaki myjemy, obieramy i kroimy w drobną kostkę. Następnie wrzucamy do garnka z osoloną wodą i gotujemy do miękkości. Czosnek obieramy i drobno siekamy, lub rozdrabniamy przy pomocy blendera.
Bulion zagotowujemy, następnie wrzucamy do niego ugotowane ziemniaki i posiekany czosnek. W międzyczasie kroimy szynkę w drobne plastry, podsmażamy je na patelni i dodajemy do zupy. Rozmieszane surowe jajka wlewamy do gotującej się zupy. Całość doprawiamy majerankiem, solą i pieprzem.

Grzanki:

Chleb kroimy w drobną kostkę. Czosnek przegniatamy przez praskę i wrzucamy na patelnię z roztopionym masłem. Kawałki chleba kładziemy na roztopione masło i podsmażamy na złoty kolor. 

Przed podaniem, zupę posypujemy startym żółtym serem i grzankami.









6 komentarzy:

  1. będąc parę ładnych lat temu w Czechosłowacji najadłem się tej zupki i teraz od czasu do czasu serwuję gościom - jest pyszna i pożywna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią bym zjadła taką zupę zwłaszcza, że mnie męczy okropny katar, na pewno by mi pomogła :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym każdą z Twoich zup - nawet teraz:) Apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama radość czytać taki komentarz!!!
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Jadłam tę pyyszną zupę i tęsknię za jej smakiem. Dlatego chcę ugotować ją sama. Twój przepis wygląda bardzo przystępnie, więc skorzystam :) A poza tym pięekne zdjęcia! Bardzo apetycznie przedstawione :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga.
Będzie mi bardzo miło jeśli napiszesz swoją opinię dotyczącą tego dania.
Nie zapomnij się podpisać... Tak żebym wiedziała jak się do Ciebie zwrócić :)
Pozdrawiam Agata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...