Obraz

Obraz

niedziela, 3 listopada 2013

Karkówka na soli


Nie jestem wielką fanką karkówki, ale muszę przyznać, że dzisiejszy obiad bardzo mi smakował....
Mięso było miękkie i soczyste w środku, a z zewnątrz miało chrupiącą skórkę.



Składniki:


1 kg karkówki wieprzowej bez kości 
sól kamienna ( około 300-400 g )
2-3 łyżeczki musztardy chrzanowej
zioła prowansalskie 
pieprz

Surówka: 


0,5 kg marchwi
3 duże jabłka
2 łyżki jogurtu naturalnego
1-2 łyżeczki brązowego cukru
sok z połowy cytryny

ziemniaki, 2-3 łyżki masła, koperek

Przygotowanie:


Na blachę z piekarnika wysypujemy grubą warstwę soli. Umytą i osuszoną karkówkę smarujemy musztardą i posypujemy ziołami. W międzyczasie nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Mięso układamy na soli.
Ziemniaki bardzo dokładnie myjemy, następnie zawijamy w folię aluminiową i kładziemy na blachę. 
Wszystko wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy przez około 2 godziny.
Musimy uważać, aby za bardzo nie przypiec karkówki z wierzchu- Ja po około godzinie pieczenia przykryłam mięso folią aluminiową. 

Surówka:


Marchew i jabłka obieramy ze skórki i trzemy na tarce. Dodajemy 2 łyżki jogurtu naturalnego i odrobinę brązowego cukru, całość skrapiamy sokiem z cytryny. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Gotową surówkę wkładamy do lodówki na około pół godziny.

Karkówkę podajemy z ziemniakami z pieca i surówką z marchewki.
Ziemniaki lekko nacinamy, dodajemy odrobinę masła i posypujemy je koperkiem.










3 komentarze:

  1. Z pewnościa dobrze smakuje ! Wdniu dzisiejszym zrobię ja na drugie danie. Dzieki za pszepis !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wyszedł znakomicie :)

      Usuń
  2. Cudowny przepis, smakowała mi bardzo!

    OdpowiedzUsuń